Pages

Saturday, January 7, 2012

Summer Break Part 2


Apa khabar rakan-rakan? Harap sihat sahaja di sana..

Semakin bersawang dan berhabuk blog aku ini.. Bukan lah sengaja untuk tinggalkan begini tapi aku sebenarnya mempunyai 2 blog idola yang menjadi inspirasi bagi aku untuk menulis..dan sejak akhir-akhir ini kedua-dua blog tersebut semakin jarang diupdate oleh tuan empunya.. Dan mereka berdua lah yang menjadi faktor utama aku terjun ke dunia kemerepekan blog sambil merapu keseorangan mengharap seseorang di luar sana memahami apa yang aku tulis.. Kepada korang berdua!! tlg la update blog ye..

Ok!
Sekarang berbalik pada tajuk asal..

Pada suatu hari di kala Tuan Mohor Besar mengumumkan tarikh Hari Raya Puasa, aku masih berada di Malaysia bersama keluarga tersayang..Awww Yeaahh!!!
Seperti anak muda lain, bermain mercun adalah satu kemestian bagi aku pada malam raya


Gambar bukan lah mercun aku tetapi aku suspek mercun ini dtg nye daripada mercun kampung sebelah.. Aku menetap di Kg Datok Keramat..Kemungkinan besar mercun ini datang dari Kg Baru atau "Kg Setiawangsa"..atau mungkin dari "Kg Ampang"..

Cerite pasal mercun, kita lari topik sikit ye..Aku nak berkongsi bunga api tahun baru dari Kota London..



Tahun ini tempat aku melihat bunga api agak tersasar jauh sikit dari tahun lepas.. Daripada 11 minit pertunjukan, hanya 5 minit bunga api dapat aku saksikan..Selebihnya aku hanya makan asap kerana port aku adalah arah angin bertiup dari London Eye..

Ok balik kembali kepada tajuk asal.."Summer Break Part II"

Aku sebenarnya nak cerite mengenai adat kunjung-berkunjung pada hari raya.. Semasa cuti musim panas yang lepas; aku, Mack, Puteyh, Ikhwan, dan Nash berkonvoi satu kereta melawat sambil mengumpul duit raya ke rumah-rumah Cikgu VI.. (rumah-rumah cikgu atau rumah cikgu-cikgu?) dan sahabat VI yang lain..

Rumah Pertama: Puan Roselina-Bandar Tun Razak
Apa yang spesel di rumah cikgu ini ialah rendang (xingat rendang apa)..walaupun agak pedas suam-suam kuku tetapi sangat sedap..

Rumah ke-2: Encik Khairul merangkap sahabat seperjuangan di kelas 5J dahulu- Putrajaya


Jujur lah, itu kali pertama aku jejak kaki ke Putrajaya semasa pulang bercuti.. Walaupun kami contact Khairul last minute tetapi xsangka kehadiran kami disambut dengan satay..dan juga PSP..terima kasih Khairul :)
untuk pengetahuan kau, kami tersilap masuk highway semasa nak balik KL.. Kami menjadi mangsa kekejaman tol..Wahai kerajaan, tolong lah buang tol yang sudah berlambak-lambak sangat tu..


Rumah ke-3: Puan Zarina- Keramat AU

Atas permintaan Puan Zarina, gambar kami bersama dia tidak akan dipublishkan.. Walaupun Puan Zarina sedang sibuk untuk hantar anak dia ke Indonesia tapi beliau tetap sudi menerima kehadiran kami..


Rumah ke-4: Encik Faheem merangkap teman perjuangan batch 2008- jiran Pn Zarina


Tahun lepas beliau pergi bercuti semasa aku singgah beraya tetapi tahun ini kami sempat datang ke rumah beliau sebelum beliau pulang ke Jengka.. Ini hanya sekali aku sempat jumpa Faheem semasa balik bercuti..


Rumah ke-5: Pn Nik Rahayu- Lembah Pantai kawasan Izzah Anwar

Since Pn Rahayu mengajar Biologi, maka aku tak pernah menjadi pelajar beliau.. kami dilayan dengan sangat mesra oleh anak-anak Puan Rahayu.. Menu utama kami di sana ialah spageti bersama sebaldi rambutan..rasanya Pn Rahayu ada cakap, tapi aku lupa dari mana beliau dapat stok rambutan sebanyak itu..

Rumah ke-6: Encik Helmi Pack merangkap teman seperjuangan di VI- Setiawangsa


Masa ini perut pun da kenyang sangat, kuih-kuih pun hanya sedikit sempat kami jamah..tapi dari gambar, gaya poyo helmi pack masih tak hilang ditelan zaman..


Rumah ke-7: Encik Nashriq- tak ingat nama tempat tapi depan SBU la..

Ok Ready!

Gambar ini lah yang kini menjadi profile pic aku di fb.. Moga ketemu lagi di tahun hadapan :)



p/s- lega dapat menulis sambil melepaskan ketensenan exam..

6 comments:

  1. terima ksih sudi dtg!..burhan mmber tadika dlu!

    ReplyDelete
  2. Mr K : selamat hari raya tahun depan (wish awal)..

    muhdasyrf: taipusam pun makin dekat..

    Anon: Faheem ke?..terima kasih juga sudi tnggu kami..

    Yaya: yes, betul la tu..ak sbrnye mule2 nak tulis taman maluri..

    ReplyDelete
  3. Mana gambar di rumah cikgu Liza? ;p

    ReplyDelete