Pages

Thursday, February 3, 2011

Bila Politik menjadi isu..


Seperti yang kita semua tahu, baru-baru ini ada krisis politik di Mesir.. Rakyat Mesir turun berdemontrasi di atas jalan untuk mendesak presiden mereka letak jawatan. Dan krisis ini sudah berlarutan hampir dua minggu..

Alhamdulilah krisis ni tak pernah berlaku dekat Malaysia.. Semua rakyat Malaysia masih aman di bawah kerajaan sekarang..

Tapi walaupun rakyat Malaysia tak turun berdemontrasi mintak kerajaan digulingkan, tapi oleh sebab student Malaysia yang terlalu ramai dekat Mesir, ramai keluarga2 student mintak agar kerajaan yang mengamalkan polisi 'rakyat didahulukan' agar membawa balik semua student Malaysia di Mesir.

Tapi yang aku pelik dan sedih, bila nyawa student2 dekat mesir menjadi isu bualan politik.

Blog BN kata " Sudah la, buat ape nak kecoh2, Najib da kata kerajaan akan cuba bawak balik rakyat Malaysia di Mesir."

Tapi blog PR pula, cuba nak ambil kesempatan isu ini untuk menghentam kerajaan..Kata diorg "Rosmah dah habiskan duit kerajaan untuk dandan rambut dekat Italy sbb tu la duit kerajaan dah habis."

Aku pulak nak kata, "Wahai rakan2 xkisah la BN mahupun PR, majoriti rakyat Malaysia dekat Mesir sana adalah student. Dan aku yakin ramai yang belum daftar mengundi ataupun tak layak mengundi lagi untuk PRU. Kalau diorg tak sokong umno pun, ape salah nya kerajaan tolong..mak bapak diorg kat Malaysia pun bayar cukai."

Tolong lah ketepikan politik bila nyawa rakan2 kita di Mesir kini sudah jadi taruhan..



p/s-Walaupun probability untuk UK jadi seperti Mesir amat lah tipis..Tapi boleh ke kami student di sini mendapat jaminan bahawa nyawa kami akan diutamakan dari duit kerajaan..

2 comments:

  1. sedangkan nak buat balik stdn kat mesir pon jd isu apatah lagi klu nk buat blk student kat UK kn?
    N is just a dude who follow and take Oder from R

    ReplyDelete
  2. ini link utk ko

    http://blogserius.blogspot.com/2011/02/serius-fakta-fakta-tentang-pelan.html

    biasala tu

    ape bnde yg kerajaan bwat x bwat mesti dipolitikkan

    ReplyDelete