Pages

Saturday, March 19, 2011

PAS sudah kalah..


walaupun aku tak setuju dengan beberapa pengunaan perkataan yg digunakan Faisal Tehrani.. tapi aku bersetuju dengan apa yang diberitahu beliau.. -PAS sudah kalah..

dikongsi oleh amir al-helmy..

sebagai manusia biasa,aku faham..bukan semua orang snggup luangkan 7 minit untuk dengar video ni..
jadi aku akan quote kan beberapa ayat dari temuramah Faisal Tehrani ni.. (tapi mesej beliau lagi mudah difahami kalau dengar sendiri video)

- "Kalau berdasarkan bahasa politik, Pas sudah kalah..PAS betul2 sudah kalah.."

- "Kalah dari segi identiti, kalah dari segi jati diri, kalah dari segi kerusi"....

- "Kita banyak tolak ansur"

- "xpe lah,dia dah taubat, ada sorang lagi tak taubat tu"

- "PAS telah menggadaikan beberapa perkara, doktrin utama,pandangan asal mereka"

- "Ada dalang di sebalik itu, zaman ini penuh dengan kepalsuan"

- "Ramai orang tahu siapa dalang di sebalik itu,tp saya aneh ramai orang buat tak reti"

- "Kalau baca harakah, dah tak tahu samada ini akhbar PAS atau PKR"

- "Kalau di sini dia boleh ckp psl Shakespeare, kat sana bole ckp Hamka, kene hati-hati la"

- "sekarang zaman internet..Dia bercakap di Oslo, atau Mesir,Moscow, atau Washington,kita boleh baca"

- "Di sini ckp tak serupa bikin"...."Kenapa kita boleh pengaruh dengan politik longkang spt ini"

- "Kesan yang beliau lakukan boleh menyusahkan kita di masa hadapan"

- "saya tidak mahu jadi ejen kepada tokoh2 tertentu, saya perhatikan"



Dah dengar? bagus..buat la komen sendiri ye..aku pun bukan pandai nk tulis2 pasal politik ni..
PAS ke UMNO ke, aku tak kisah..aku bulan july tahun depan baru bole daftar mengundi.. Pada yang dah boleh tu, cepat2 lah daftar ye..


buat ape kita nak gaduh2 pasal politik..pakcik berdua ni relek je minum teh tarik sama2


p/s- rupanya PAS pun 'tiru' slogan dari Israel.. 'PAS for all' sama dengan 'Israel for all'.. sumber dari utusan

walaupun aku rasa slogan tu hanyalah kebetulan..kan PAS?..

7 comments:

  1. salam..
    kat mana dapat gambar minum teh tarik tu? cam menarik jer?

    ReplyDelete
  2. Hati2 Bur,tapi takpe, kau duduk jauh, iSA susah tangkap kau

    ReplyDelete
  3. #salam : gambar tu lama da..dari tahun lps rasanya..aku simpan dlm laptop..gambar ni diambil di lobi parlimen..

    #asyrf: haha..baik acap,aku ingt pesanan kau..

    ReplyDelete
  4. lolololol!

    takpe bur

    tahun depan kita pastikan ade undi rosak dtg drpd kita

    hahaha

    pas ni dah desperate sbb dah lama sgt dorg menanti utk memerintah

    ReplyDelete
  5. klau kau kne tangkap, aku post 1 entry kau stiap mnggu dlm haiperbola tnda bntahan aku & tnda kebebasan brsuara.

    ReplyDelete
  6. Hahaha fuu burhan ni sgt serius weh...

    ReplyDelete
  7. Setiap undi anda adalah penentu masa depan negara.

    undi untuk perubahan ;)

    ReplyDelete